fredag 23 februari 2018

Helgfrågan vecka 8 / 2018

 Mias bokhörna skriver så här i veckans helgfråga:

Hur gör ni vid förfrågorna via mejl  (av författare som frågar om vi vill läsa deras bok)? Vilka tackar ni ja/nej till?

Jag har inte fått så många sådana förfrågningar ännu men jag väljer de utifrån vad jag verkar tycka vara intressant. Sen påverkar väl tiden in, om jag har många andra recensionsexemplar som ligger och väntar känner jag inte för att tacka ja till någon som jag knappt hinner läsa. 
Sen om det skulle vara bottennapp så vet jag inte vad jag skulle göra, försöka läsa och lämna en objektiv recension, förhoppningsvis.

Bonusfråga: Vilken bok läser du nu?
Jag brukar ju skriva inlägg om min pågående läsning på lördagar och räknar med att göra det i morgon med, alltså kommer jag inte att skriva här alla böcker jag läser, utan bara den bok jag har läst i under dagen idag. Och det är black eyed susans av Julia Heabelin, en thriller har inte kommit så långt in i den ännu, men den verkar vara bra.


9 kommentarer:

  1. Det är nog konstigt att få en förfrågan direkt från en författare. Speciellt om en gillar dem.

    SvaraRadera
  2. Tiden avgör om jag tackar nej eller ja här också. Vill känna att jag hinner med.

    SvaraRadera
  3. Recensionsböcker på hög är inte roligt. Ibland kände jag mig stressad på den tiden då jag recenserade.

    SvaraRadera
  4. Tidigare tackade jag ja till allt som verkade kunna passa mig, men nu har jag så stora bokhögar att jag tackar nej till nästan allt. Det måste vara en bok som jag verkligen vill ha för att jag ska ta emot den.

    SvaraRadera
  5. Gör precis som Monika, av samma anledningar :)

    SvaraRadera
  6. Men visst, va kan man annat göra än att försöka göra sitt bästa, i alla lägen, och hoppas på det bästa... gäller även recex. Själv tackar jag bara ja till sånt som absolut intresserar mig, och än så länge har ingen nitlott dykt upp, annat än överraskningsexemplaren förstås, men då blir man ju inte tillfrågad innan. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag mår extra dåligt när just ett recensionsex blir liggande så därför är jag väldigt restriktiv med att tacka ja.

    SvaraRadera
  8. Jag har ett par gånger misslyckats i att bedöma om det var min typ av bok, och de recensionerna blir bara jättejobbiga att skriva.

    SvaraRadera
  9. Jag tackar ja till det jag gillar men ibland kommer livet emellan och då blir det en liten hög.

    SvaraRadera