torsdag 22 februari 2018

Hett i hyllan vecka 8/ 2018

Då var det dags för Monikas hett i hyllan igen och hon skriver så här om dessa inlägg

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Jag fortsätter att visa upp mina skämsböcker, de recensionsböcker jag ännu inte har hunnit läsa, denna fick jag för ca 1½ år sen men inte ännu hunnit läsa. Hoppas på att få gjort det snart.

Hennes perfekta liv är en fullkomlig lögn...
Som high school-elev vid prestigefyllda Bradley School fick Ani FaNelli utstå en chockerande, offentlig förnedring efter en serie omskakande och brutala händelser. Något som väckte ett desperat behov av en ny identitet.
I dag har hon ett glamouröst jobb på The Womens Magazine i New York, en dyr garderob och en snygg framgångsrik fästman - hon är så nära att leva det perfekta liv hon arbetat så hårt för att förverkliga.
Men tonårens förnedring är inte Anis enda sår. Hennes förflutna rymmer också en smärtsam hemlighet. Något som fortsätter att hemsöka henne, som hotar att komma upp till ytan och förstöra allt.
Vad händer om Ani bryter sin tystnad: Skulle det till sist kunna befria henne - eller bara slå allt hon kämpat för i spillror?

JESSICA KNOLL är en amerikansk författare som gjort stor succé med sin debutroman, den listiga psykologiska thrillern Världens lyckligaste kvinna [Luckiest Girl Alive]. Romanen gick rakt in på både New York Times och USA Todays bestsellerlistor och långfilmen kommer att produceras av Reese Witherspoons bolag.

6 kommentarer:

  1. Oj, det var länge det. Fast en kan ju inte hinna läsa allt. Det verkar kunna bli en okej film i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Oops den fick jag med, tyvärr oläst.

    SvaraRadera
  3. Den har jag faktiskt läst. Personligen tyckte jag att den låter betydligt bättre än vad den är...

    SvaraRadera
  4. Den där är en hyllvärmare hos mig också...

    SvaraRadera
  5. Skönt att det inte verkar bara vara jag som inte hunnit läsa den. ;)

    SvaraRadera