fredag 2 februari 2018

Helgfrågan vecka 5 / 2018


Mias bokhörnas helgfråga har det blivit dags för och frågan denna helg lyder:

Vilken bok ligger på din första plats i vårens utgivning? (Alltså vilken vill du läsa allra mest)

Ja vad ska man svara på den frågan, det kommer ju så många böcker så jag kan inte ens hålla reda på alla men jag tror jag säger Kvinnan i fönstret av A J Finn (24/4 Bonniers förlag). Annars har det precis kommit ut en ny bok av Joanna Cannon Three things about Elsie, som jag gärna vill läsa, men vill vänta lite och se om den kommer ut på svenska. Annars får jag väl läsa den på engelska.
 Mia tack även för länken till sammanställning av alla våren kataloger, fast det kommer att sluta med att jag har ännu mer böcker jag vill läsa.




















Sen frågade Mia även en bonusfråga: Hur ska det vara runt er när ni läser?
Jag läser helst i lugn och ro, utan något ljud som stör. Fast i en familj så är det svårt att få de förutsättningarna så jag klarar av att läsa med bakgrundsljud och övriga störmoment runt omkring mig.
Fast det är mysigt att ha något att dricka eller äta till en bok.

10 kommentarer:

  1. Känner inte till dessa böcker. Men visst är det mycket man vill läsa, både så det räcker och blir över... ;)

    SvaraRadera
  2. Kvinnan i fönstret är jag också nyfiken på :)

    SvaraRadera
  3. Vad slår en kopp te och en bok?

    SvaraRadera
  4. Joanna Cannon verkar intressant. hon blir säkert översatt. visst är det bra om det är tyst omkring en, men är det inte det så får en läsa ändå.

    SvaraRadera
  5. Joanna Cannon, det är väl hon som hade problem med får och getter? Har förstått att i alla fall den är väldigt bra :)

    SvaraRadera
  6. Joanna Cannon känns om jag borde titta lite på den författaren. Äta när en läser är ju trevligt. Gärna choklad och te.

    SvaraRadera
  7. Three things about Elsie har jag hemma och ser verkligen fram emot att läsa. Jag har frågat förlaget som gav ut författarens förra bok, Problemet med får och getter, om de kommer att översätta och ge ut även den här. De hoppas på det, det handlar ju om budgivning, men de kunde inte svara säkert än. Risken är att den hamnar hos ett större förlag nu när förra boken gick hem hos oss i Sverige, men då blir den ju översatt där, så jag är ganska säker på att den kommer i en översättning, kanske redan till hösten.

    SvaraRadera
  8. Kvinnan i fönstret vill jag gärna läsa också.

    SvaraRadera
  9. De böckerna kände jag inte till. Verkar intressanta.

    SvaraRadera
  10. En kopp te till läsningen är ju nästan obligatoriskt om du frågar mig :)

    SvaraRadera