måndag 11 juni 2018

Harry Potter and the prisoner of Azkabhan av J K Rowling (illustrerad)

This stunning new fully illustrated edition of Harry Potter and the Prisoner of Azkaban brings more breathtaking scenes and unforgettable characters - including Sirius Black, Remus Lupin and Professor Trelawney. With paint, pencil and pixels, Kay conjures the wizarding world as we have never seen it before. Fizzing with magic and brimming with humour, this full-colour edition will captivate fans and new readers alike as Harry, now in his third year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, faces Dementors, death omens and - of course - danger.
Bokomslag och beskrivning från Adlibris.

Hmm varning för spoiler, i texten om det är så att det är någon som inte har läst Harry Potter än.

Omläsning av Harry Potter, eller egentligen inte för jag har inte läst dem på engelska innan, fortsätter. Jag njuter av vad jag läser och speciellt kan se av alla de vackra illustrationerna av Jim Kay. Just denna tredje bok har jag haft lite svårt för, det går lite snabbt där under eken, men det är ju en viktig historia som berättas där som ger en bakgrund till vad som hänt och kommer att hända.
Nu ser jag bara framemot att nästa del ska komma snart så att jag får läsa min favorit av Harry Potter böckerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar