fredag 22 juni 2018

Helgfrågan vecka 25/2018

I helgfrågan inför denna midsommarhelg undrar Mia följande

Följer du någon Booktuber?
Ja en hel del, speciellt Johanna som Mia nämner. Men även en del engelska så jag skulle inte ens kunna nämna alla, men jag ska försöka nämna några de svenska som även har bloggar som jag gillar är Vargnatts bokhylla, Nellons bokblogg, Bok Paradiset plus några andra utan bloggar Jennifer Seger och Läsa är att leva. Sen de som talar engelska Tickmick the Bookhoarder ( är ju svenskt och har en blogg men gör booktubes videos på engelska), jag gillar att se just Reading vlogs (läsvloggar) och då är det tex Persues project, Helen Jeppesen, Book Roast, The Book Pusher,  The Truth About Books och Piera Forde. Sen några a.ndra booktuber jag gillar är Books with Emily Fox, BooksandLala, Books and Jams, abookolive och Elena Reads Book.

Och en hel del andra, så om det är någon som vill ha mera tips så fråga bara. Jag har länkat alla, hoppas att det blev rätt.

Hur firar ni midsommar?
Vi ska åka till farföräldrarna, där kommer även makens bror med familj vara, det blir gott att äta och sen åker vi någonstans så barnen får dans runt stången, det brukar även finnas chokladhjul, lotterier plus lite andra aktiviteter så det brukar vara uppskattat.



Mina söner en i blå jacka och de andra två längst till höger på bilden.

2 kommentarer:

  1. Du har några booktubers som jag också följer. Men vissa har jag aldrig hört talas om så ska kolla in dem :) Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett trevligt midsommarfirande.

    SvaraRadera