lördag 16 juni 2018

Pågående läsning #111 (plus vad jag sett och hört på under veckan)


Min läsning går trögt ( i alla fall med de böcker som jag har hållit på att läsa i länge), men det beror inte på att jag inte läser, det beror mera på att biografin av Himmler går hur trögt som helst att läsa, om jag har tur kan jag läsa 30 sidor/timme och boken är på 630 sidor plus sen kommer Appendix med tex noter, kommentarer och litteraturförteckning osv så boken innehåller 860 sidor. Men som tur lusläser jag inte noterna och inte allt i appendixen.
Annars så håller jag på att läsa 1793 tillsammans med Evelina, just nu håller vi på att läsa igenom nomineringarna till Årets bok 2018 tillsammans. Sen medverkar jag även i en Readalong utav boken North and South ( Nord och Syd) av Elizabeth Gaskell som booktubern Beyond the Pages håller i.

Jag och Evelina tittar på och diskuterar även avsnitten av Riverdale, plus att jag lyssnar på en del podcastar som diskuterar den serien, The Riverdale Register ;A RIVERDALE RECAP och Cry Me A Riverdale . Jag har verkligen nördat in på den TV-serien.

Sen har jag tittat på en del booktubers under veckan plus lyssnat på någon enstaka pocastavsnitt av Svenska Mordhistorier och Reading Women.

1 kommentar:

  1. 1793 skall jag ta mig an snart. Tycker att den verkar intressant.

    SvaraRadera