måndag 13 augusti 2018

Cloaked in shadow av Ben Alderson

Zacriah Trovirn is concerned with two things in life: hunting and dodging Petrer, the boy who broke his heart.

Heartbreak becomes a distant concern when Zacriah is taken to the Elven capital of Thessolina, where he is forced into King Dalior’s new legion of shapeshifters. But Zacriah isn’t a shapeshifter. In truth, he doesn't know what he is.

Zacriah joins forces with new friends and they soon find themselves embroiled in a clash between the three Elven continents. With war looming on the horizon, Zacriah must learn to use his latent power to fight and protect those he loves before they are destroyed.
 
Bokomslag och beskrivning hämtad från Goodreads.

En bok jag blev intresserad av efter att ha sett på författarens booktubekanal, och köpte den för några månader sen och sen låg den några månader sen när jag deltog i BookBuddyAthon och behövde välja en bok med ordet Skugga i titeln pga att Evelina valde det ordet åt mig, så valde jag denna bok. Sen kunde den även passa in på valet att läsa en "diversity book". Huvudkaraktären är homosexuell, och i det samhälle han lever är det helt normalt, kul att få en sådan skildring när det i vårt samhälle finns så mycket fördomar och hat.

Sen hade jag sen jag hade köpt den blivit lite rädd för att boken inte skulle vara bra, men jag gillar vad jag läser när jag har kommit in i boken, och den får betyget 4 av mig och jag kan mycket väl tänka mig att läsa vidare i serien.
En fantasyserie om alver, drakar och än mera mystiska saker, gör att jag verkligen gillar det jag läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar