torsdag 5 mars 2020

Hett i hyllan vecka 10 / 2020



Monika skriver så här om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Bokrean, 2018, då fick jag för mig att kolla in ett förlag med kristen litteratur för att se vad de hade för intressant på bokrean, och köpte några (som jag nu har kommit till sista boken från ), som jag sen aldrig läste, skulle vara dags att göra det snart...

Inte undra på att han kallas Frälsaren - Max LucadoKorset. Det vilar på historiens tidslinje som en skimrande diamant. Dess tragedi innefattar alla som lider. Dess absurditet tilltalar alla cyniker. Dess hopp lockar alla sökare.
 Mycket mer än en guldpläterad symbol för religiös tro är korset en mittpunkt för den kristna tron – mötesplatsen för tid och evighet, där Gud och människan möter varandra. Max Lucado leder dig genom ett dödens drama och fram till Jesu Kristi uppståndelse och gör levande Petrus förnekelse, Pilatus tvekan, Johannes lojalitet. Återupplev händelserna som ledde fram till Jesu korsfästelse, från den dimhöljda Getsemanes trädgård till klippgraven där uppståndelsen skedde. Inte undra på att han kallas Frälsaren leder dig upp till mänsklighetens högsta kulle för hopp och påminner dig om varför han förtjänar att kallas vår Frälsare.

5 kommentarer:

  1. Du verkar ha köpt många kristna böcker, då för två år sedan. Är alla fortfarande olästa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför vet jag ju inte, var ju intresserad av dem när jag köpte dem , kan ju också bero på att det inte skönlitteratur, så då är det ju lite djupare litteratur.

      Radera
  2. Det där var en okänd bok för mig, men den verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Känner inte till den boken!

    SvaraRadera
  4. Inget för mig, men kanske för någon annan.

    SvaraRadera