tisdag 17 mars 2020

Tisdagstrion - roliga böcker

Det var ett passande tema på tisdagstrion idag, däremot har jag svårt att komma på böcker då jag inte läser så mycket humor, men här kommer en trio i alla fall.

Snablar!Kvinnan som gick till sängs i ett årRosieeffekten (Don Tillman, #2)

  • Snablar! av Arto Paasilinna, det var ett tag sen jag läste denna men jag minns att jag gillade att läsa om denna elefants resa genom Finland. Har även läst Hoppsan jag är död av författaren.
  • Kvinnan som gick till sängs ett år av Sue Townsend, läste jag för något år sen, även om jag inte tycker den är jättebra men den innehåller humor ändå.
  • Projekt Rosie och uppföljaren Rosieeffekten av Graeme Simsion, är en humoristiskt berättelse om hur den udda karaktären Don Tillmans problem att komma underfund med hur världen fungerar.

12 kommentarer:

  1. Jag har läst en annan bok av Arto Paasilinna, men hans humor stämmer inte överens med min. Rosieeffekten tyckte jag var rolig.

    SvaraRadera
  2. Sue Townends bok och Paasilinnas blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Känner inte till dem, men de låter roliga :)

    SvaraRadera
  4. Har bara läst Projekt Rosie!

    SvaraRadera
  5. Har läst en annan bok av Paasilinna som jag tyckte var rolig. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  6. Jag har ännu inte kommit mig för att läsa uppföljaren till Projekt Rosie. Det var bra med en påminnelse!

    SvaraRadera
  7. Kvinnan som gick till sängs ett år verkar lovande.

    SvaraRadera
  8. Paasilinna har jag läst en del riktigt roliga böcker av, fast inte just den här. Rosie-böckerna blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Paasilinna har jag läst någon enda bok av, men jag blev inte särskilt glad av den. de båda andra böckerna hara jag inte läst

    SvaraRadera
  10. Sue Townsends bok försökte jag läsa, kom dock inte så långt i den. Men hennes böcker om Adrian Mole var kul!

    SvaraRadera
  11. Paasilinnas humor har jag alltid haft svårt för. Tack för tips!

    SvaraRadera