lördag 28 mars 2020

Läsplaner för april - OWL´s Magical Readathon

Jag har i några år nu varit med i denna readathon som booktubern BookRoast har tänkt ut, och den är svår att förklara hur den är upplagd, ni får bäst förklaring på det om ni tittar på videon, men den baseras på Hogwarts examina från böckerna om Harry Potter, utifrån vilken magisk karriär man vill ha.

Jag har tänkt mig att försöka bli Magizoologist, plus lägga till två seminarier Dragon Tamer Training och Legal Defences of Fantastics Beats Seminar. Det slutar med att jag behöver läsa 6 böcker. Sammanlagt är det 12/13 olika böcker som man skulle kunna läsa om man vill läsa alla för att ha större valmöjlighet för NEWT´s som kommer att ske i augusti angående de olika karriärer man kan välja mellan.

Jag visar bara de 6 böckerna jag tänkt läsa för min original läsplan för readathonen sen kan det ske att jag försöker få läst även de andra böckerna under månadens gång.

Dödssynden Station ElevenMidnattssolens timme
Harry Potter and the Half-Blood PrinceThe TestThe Priory of the Orange Tree

  1. Care of magical creatures - animal with beak on the cover
  2. Charms - white cover
  3. Herbology - titel starts with M
  4. History of magic - book featuring witches/wizards
  5. Potions - under 150 pages
  6.  extra promts (dragon tamer training) book featuring dragons
Här kan ni läsa som är intresserade av hur det gick för mig förra året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar