torsdag 26 mars 2020

Hett i hyllan vecka 14 / 2020

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok jag har köpt (för ca 3 år sen)efter att hört en hel del om den på booktube, tex hos Mercysbookishmusings, men sen blir den aldrig läst, varför är det så, jag vill ju verkligen jättegärna läsa den.

The Unseen WorldAda Sibelius is raised by David, her brilliant, eccentric, socially inept single father, who directs a computer science lab in 1980s-era Boston. Home-schooled, Ada accompanies David to work every day; by twelve, she is a painfully shy prodigy. The lab begins to gain acclaim at the same time that David's mysterious history comes into question. When his mind begins to falter, leaving Ada virtually an orphan, she is taken in by one of David's colleagues. Soon she embarks on a mission to uncover her father's secrets: a process that carries her from childhood to adulthood. What Ada discovers on her journey into a virtual universe will keep the reader riveted until The Unseen World's heart-stopping, fascinating conclusion.

3 kommentarer:

  1. Det släpps helt enkelt alldeles för många intressanta böcker. Man kan ju inte läsa i samma takt som de kommer 🙁

    SvaraRadera
  2. Okänd bok för mig men den låter intressant!

    SvaraRadera
  3. Den boken kände jag inte till men den lät spännande!

    SvaraRadera