torsdag 22 april 2021

Hett i hyllan vecka 16 / 2021

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Dagens bok är ännu en bok jag köpt för jag hade hört så mycket om den på booktube etc, men den är även intressant då den har transgender tema som intresserar speciellt mig då jag har nära anknytning till det...


Meet Eric and Morgan. Born on the same day, at the same time, in the same place.They've always shared this one day together, but as they grow up they begin to grow apart. Everyone expects Eric to get a football scholarship, but no one knows he's having second thoughts. Former quarterback Morgan feels utterly alone, as she wrestles with the difficult choice to live as her true self. Both of them are struggling to be the person they know they are. Who better to help than your best friend?Told on one day every year, over six years, this is a story about how change pulls people apart... and how love brings them back together.

3 kommentarer:

  1. Säkert intressant och viktigt ämne, men både författaren och boken är okända för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst en annan bok av samma författare som var intressant och bra.

    SvaraRadera
  3. Booktube verkar vara ett farligt ställe att hänga på... jag är nog glad att jag ännu inte har hittat dit 🙂

    SvaraRadera