måndag 5 april 2021

The Black Flaming av Dena Atta

 

WINNER OF THE STONEWALL BOOK AWARD

A boy comes to terms with his identity as a mixed-race gay teen - then at university he finds his wings as a drag artist, The Black Flamingo. A bold story about the power of embracing your uniqueness. Sometimes, we need to take charge, to stand up wearing pink feathers - to show ourselves to the world in bold colour.

'I masquerade in makeup and feathers and I am applauded.'

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

En bok jag varit intresserad av efter att ha hört att den har ett starkt HBTQ+tema och speciellt då det gäller en ung man som vill vara drag-artist, en ung man som tar fram sin kvinnliga sida utan att tappa bort sin identitet. Eller vad jag ska kalla den.

Sen tror jag att boken är skriven på vers, även om jag inte kan vara helt säker då jag lyssnade på den, men det kändes som det i vissa stunder då det kändes så med rytmen av uppläsningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar