fredag 23 april 2021

Helgfrågan vecka 16 / 2021

 

Så då var det dags för helgfrågan och Mia undrar denna helg:

Nämn någon hypad bok du läst som inte levde upp till förväntningarna?
Antagligen finns det flera böcker jag skulle kunna nämna här, men en författare som kommer upp det första då jag tänker efter är Taylor Jenkins Reid. Först läste jag Evelyn Hugos sju äkta män och gillade den inte alls. Sen så hörde jag så mycket gott om Daisy Jones and the six, och då speciellt ljudboken, att jag fick för mig att jag skulle försöka ge författaren en andra chans, och tyvärr gillade jag den inte alls så tyvärr så är nog denna författare inte något för mig, och det är konstigt då hennes nyaste utgivna bok Malibu Rising ändå får mig att tänka att jag kanske vill läsa den....Är det inte konstigt?

Bonusfråga: Hur går det med din trädgård /balkong?

Vi har en trädgård men den sköter min man mest om, då jag har problem med värk och stelhet i kroppen som gör att jag inte kan greja i den som jag skulle vilja göra. Sen har vi inte så mycket som behöver tas om hand om, lite bärbuskar och sättpotatis. På vår altan däremot brukar vi ha lite tomatplantor och en gurkplanta. Sen varierar det lite vad vi odlar mer, just nu står det så-krukor med solrosor och vattenmelon-frön i. (Ett tidigare år fick vi två vattenmeloner från frön!).



4 kommentarer:

  1. Men vad spännande att kunna odla vattenmelon! Lär väl sluka vatten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde dem, flera liter per dag.

      Radera
  2. Har båda böckerna av författaren olästa i hyllan. Skall bli spännande att se vad jag gillar dem.

    SvaraRadera
  3. Men så fint ni förodlar inne det har jag inte gjort.

    SvaraRadera