onsdag 1 november 2017

Vad jag lyckades läsa i oktober ;)

Fast jag började med en helt orimlig hög att läsa pga det var så många readathons jag hade hört talas om och ville vara med i. I slutändan var jag med på fyra stycken varav två av dem lyckades jag läsa så mycket som jag ville. Bookbusters som var i början av månaden lyckades jag med, se inlägget här. Och nu i slutet av månaden kombinerade jag I regnets Fall Into Fantasy 2017 med Mercedes Autumn Readathon och även om jag inte lyckades läsa en bok av de jag hade planerat känner jag mig helt nöjd med den veckans läsning, hur det gick kan ni se här.

Sen under hela oktober försökte jag läsa fem böcker från den Viktorianska eran, om Victober kan ni läsa här och här.
Och hur det gick inte fick jag läst alla fem böckerna utifrån kriterierna men jag fick läst 31/2 bok i alla fall, så lite nöjd är jag.
  • att läsa en kvinnlig författare--Profeten av Charlotte Bronte,denna blev inte läst
  • att läsa en författare från Wales, Skottland eller Irland - Oscar Wilde eller Robert Louis Stevensson En bok med urval av Oscar Wildes skrifter, där det fanns många små tänkvärda citat och små berättelser i, kommer ett enskilt inlägg om boken senare
  • att läsa en bok med supernaturalelement i sig - När skruven dras åt av Henry James Denna läste jag och det är jag mycket nöjd med pga det var en bra bok, som sagt en recension kommer på den.
  • att läsa en mindre känd (under 500 goodreads betyg) . Kusin Phillips av Elizabeth Gaskell  En till läsvärd bok jag lyckades med att läsa kommer även en recension senare.
  • att läsa en bok som du blivit rekomenderad - Tess dÚberville av Thomas HardyDenna hann jag bara halvväggs i, men den kommer snarast att bli utläst för jag vill ju gärna veta vad som händer.
Annars är jag nöjd med läsningen under oktober månad, har lyckats läsa 17 hela böcker avslutat en påbörjad bok och har fem påbörjade som jag ska se till att avsluta nu i november. Så om man tittar på bokhögen har jag läst fler böcker än vad den innehåller men jag har inte riktigt läst de som ligger där utan det har blivit en hel del annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar