tisdag 21 november 2017

Veckans topplista - Böcker jag inte tyckt om hittills i år (2017)


Temat på veckans topplista Johannas deckarhörna har angett för denna vecka kommer bli intressanta, det är att lista de böckerna vi minst har gillat för i år.
Jag tog de jag har satt lägst betyg på under året, det finns faktiskt fler 2or att välja på men jag valde de jag kom på först. Sen kände jag att jag kunde ha gjort en lista på de böcker jag hade höga förväntningar på men inte levde upp till det (för det har det funnits en del under året, tex De kommer att drunkna i sina mödrars tårar, har bara fått en svag 3a av mig).

  1. Smaken av Muriel Barbery, denna kom jag inte långt i sen gav jag upp, klarade inte av att läsa den, det var inget som gjorde att jag vill läsa vidare. Och det är konstigt för jag gillade starkt Igelkottens elegans, och hoppas på att jag ska gilla Alvernas liv som ligger i lånehögen och väntar. (DNF)
  2. På tunn is. En resa till Antarktis av Jenny Diski, jag gillade inte denna riktigt så mycket som jag skulle vilja (Betyg 2)
  3. RatQueen vol 1 ett seriealbum som jag inte blev vidare imponerad av, handlingen var det som gjorde att jag inte gillade den så mycket som jag hade hoppats på. (Betyg 2)
  4. Alice i Zombielandet av Gena Showalter (Betyg 2)
  5. One Hundred Shadows av Hwang Jungeun (Betyg 2)

13 kommentarer:

  1. Att ha höga förväntningar kan verkligen ställa till det!

    SvaraRadera
  2. läste Diskis bok och gillade den. de övriga känner jag inte till

    SvaraRadera
  3. Smaken har jag i bokhyllan, Jenny Diski ska jag absolut läsa, läst hennes fina artiklar i Göteborgs-Posten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst annat av Diski och gillat och tänker läsa mer, denna var inte en av de bättre av henne enligt mig.

      Radera
  4. Har inte läst någon av dina böcker.

    SvaraRadera
  5. Fem okända böcker för mig.

    SvaraRadera
  6. Alice i zombielandet är med på min lista också :P

    SvaraRadera
  7. Alice i Zombielandet läste jag och gillade..

    SvaraRadera
  8. Den här listan gillar jag :) Har inte tänkt läsa någon av dem ;)

    SvaraRadera
  9. Intressant att se vilka du inte gillade!

    SvaraRadera
  10. Inte läst något men trodde nog att Barbery skulle hålla ... nu slapp jag den också, tack!

    SvaraRadera
  11. Jag vet inte varför jag inte gillade den, men gav upp den efter bara några sidor för jag fastnade inte alls. Däremot gillade jag ju Igelkottens elegans mycket (en stark fyra i betyg). Så jag vill som sagt prova och se vad jag gillar Alvernas liv

    SvaraRadera