fredag 2 november 2018

Helgfrågan vecka 44/2018

Mias bokhörnas helgfråga var det dags för igen denna gång undrar hon

Firar ni Halloween?
👻👻
Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker?

Nej vi firar inte Halloween, inte mera än vi har två hemodlade pumpor i år, det skulle vara prynadspumpor men jag kallar inte denna sort för det. (Här tillsammans med några böcker)

Jag brukar inte vara den som blir så skrämd av skräckböcker ( det måste vara film om jag ska bli rädd) och jag har läst en del hemska tex Kvinnan i svart av Susan Hill, något av Ajvidie Lindquist eller Främlingen i huset av Sarah Waters men som sagt jag kan sova gott efter en sådan bok,

8 kommentarer:

  1. Hills bok tyckte jag om, även filmen bra,

    SvaraRadera
  2. Främlingen i huset har jag läst men av någon anledning tänker jag inte på den som skräck. Tyckte om den.

    SvaraRadera
  3. Böcker skrämmer mig inte så som filmer kan göra.

    SvaraRadera
  4. Även jag blir räddare av film.

    SvaraRadera
  5. Jag är lättskrämd, kan inte läsa skräck om det är mörkt ute. Kul med hemodlat!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina pumpor. Skräck känns som en genre som jag kan för lite om egentligen.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också att film är mer skrämmande än böcker, så jag vågar nästan inte se skräckfilm.

    SvaraRadera