onsdag 14 november 2018

Kulturkollos veckoutmaning - tre favorit bokomslag

I denna veckas kulturkollosutmaning är det vackra bokomslag som efterfrågas, visa tre stycken favorit omslag och berätta varför de är favoriter är det som gäller.


Detta omslag drog till sig mitt intresse när jag såg boken, och när jag läste texten på baksidan så ville jag läsa den, och inte gjorde den mig besviken. Här finns min recension.


En bok jag såg på ett par olika booktubers kanaler och som gjorde att jag blev intresserad av att läsa den, och sen kan jag inte annat tycka om detta vackra omslag, med kvinnan som ligger omgiven av alla Rudbeckiorna. En recension.


Kan inte annat än att återanvända ett omslag från gårdagens inlägg då det gällde grå omslag i veckans topplista. Sen tror jag sovande ( om det är det de gör?) kvinnor fängslar mitt intresse på bokomslag. Hela denna bok är vackert illustrerad helt igenom och här har jag skrivit en recension.

5 kommentarer:

  1. Den sovande och sländan är så fin (och inte bara omslaget utan hela boken är så fantastiskt illustrerad), men jag måste nog också säga att jag föll handlöst för Black eyed Susans här, så fin!

    SvaraRadera
  2. Den sovande och sländan är riktigt tjusig!

    SvaraRadera
  3. omslaget till Gaimans bok är verkligen fint.

    SvaraRadera