tisdag 13 november 2018

Veckans topplista - grå omslag

 Så här skriver Johanna om ämnet på topplistan denna vecka

Nu är vi mitt inne i den gråaste och tristaste delen av hösten. Löven ligger på marken, antalet soltimmar är typ noll och det dröjer ännu några veckor innan vi får tända våra juleljus. Därför tänkte jag att vi nog behöver en påminnelse om att grått kan vara en snygg färg. Så idag vill jag se fem favoriter när det gäller bokomslag som går i gråa färgtoner. 

Jag kommer inte på några specifika vackra gråa omslag jag skulle vilja visa, så jag tänker se efter vad som finns bland dem jag läst och recenserat på bloggen, så med det sagt blir det även en bra historia innanför det gråa omslaget. Många av omslagen ge mig lite höstkänsla genom lite ryslighet i det vackra.


Länk till min recension

Jag gillar omslag och innehåll i alla tre delarna
av Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Länk till min recension

Länk till min recension

Länk till min recension

Länk till min recension


12 kommentarer:

  1. Snygga omslag, Henry James väntar med ett annat omslag, Hill och du Maurier har jag läst.

    SvaraRadera
  2. Fina omslag!Gillar att de ser ut som gamla fotografier.

    SvaraRadera
  3. Såna fina omslag! Fåglarna och Kvinnan i Svart har jag läst. Och skruven dras åt finns redan i attläsalistan.

    SvaraRadera
  4. Neil Gaimans bok är superfin, har den själv.

    SvaraRadera
  5. Läste precis första delen om Peregrines besynnerliga barn och jag måste bara fortsätta läsa.

    SvaraRadera
  6. Böckerna om Miss Peregrine är så trevliga och omslagen jättefina. Kvinnan i svart är också otroligt läsvärd.

    SvaraRadera
  7. Men nu blir jag ju förargad att jag inte kom på att Den sovande och sländan var så grå!

    SvaraRadera
  8. Vilka snygga omslag! I synnerhet det första.

    SvaraRadera
  9. fina omslag. har i alla fall läst Kvinnan i svart

    SvaraRadera
  10. Läst de tre sista, riktigt bra! Blir nyfiken på de andra två oxå. :)

    SvaraRadera