fredag 9 november 2018

Helgfrågan vecka 45 /2018


Mia har inte mått så bra det sista, därför kör hon en enkel helgfråga denna vecka:

Vad läser du nu?
Jag har haft en jobbig vecka jag med, varit trött, haft värk och migrän/huvudvärk av och till.
Tänkte det kunde bli lite upprepningar om jag skulle skriva om alla böcker jag läser just nu, speciellt om jag har ett inlägg om den läsningen som skett under veckan och som jag läser nu, imorgon.
Så jag tänkte att jag kommer bara att skriva om de böcker jag tror jag kommer att läsa idag.
  • Francesca av Lina Bengtsdotter
  • Clockwork Prince av Cassandra Clare
Bonusfråga: Berätta något du tror vi inte vet om dig?
Denna fråga var ännu svårare att komma på vad jag skulle skriva :

När jag var 17/18 år gick jag på en internatskola i Markaryd där jag läste en utbildning inriktad mot laboratoriumarbete inom pappersbruksindustrin. 
Sommarjobbade ett par år på laboratorium inom ett par olika industrier i närheten, men så mycket mera sådant arbete blev det inte. (Det kan jag sakna att den yrkesinriktningen gick upp i rök).

8 kommentarer:

  1. ibland kan det bli så, men alla erfarenheter har ett värde.

    SvaraRadera
  2. Den typ av arbete har jag inte hört talas om,kan säkert ha varit intressant.

    SvaraRadera
  3. En till som haft en jobbig vecka, fy vad trist.

    SvaraRadera
  4. Lina Bengtsdotter har jag inte läst något av, än, men hennes förra står i hyllan.

    SvaraRadera
  5. Francesca är jag sugen på att läsa. Gillade förra boken riktigt mycket.

    SvaraRadera
  6. Både Francesca och Clockwork Prince har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  7. Bengtsdotters nya har jag missat. Är totalt insnöad på ungdomsromaner just nu.

    SvaraRadera
  8. Labbjobb funderade jag på någon gång i min ungdom, men så bidde det något helt annat. ;)

    SvaraRadera