fredag 28 december 2018

Decembers alla readathons sammanställning

Jag hittade tre readathons jag ville vara med i under Decembersmånad: A Very Merry Readathon, Magical readathon: Christmas at Hogwarts och Läs it snow -18. De två sista sammanföll lite grann med varandra. Nu tänkte jag det var dags att redovisa vad jag läste i de olika readathons.


I A Very Merry Readathon var läsplanerna följande:

Men kände att jag kunde ta och försöka läsa fem böcker i denna readathon om jag vill utifrån alla de olika punkterna: Snöstrorm av Marianne Cedervall 1 utspelar sig under högtiden, Scythe av Neal Shusterman, 2 julens färger röd och guld (fast kanske är beige?) Jakten på julen av Matt Haig 3 en illustrerad bok, Makten av Naomi Alderman, 4 en bok jag fått ( en överrasknings rec ex) och Sovande jättar av Sylvain Neuvel 5 en bok jag vill läsa.

Lästa blev böckerna Makten av Naomi Alderman, Jakten på Julen av Matt Haig och Snöstjärnor av Marianne Cederwall. Även om jag inte läste alla böcker jag hade planerat läste jag ändå böcker som passade in på alla punkter. Så jag räknar med att jag klarade av läsningen för denna readathon.

För Christmas at Hogwarts var planerna dessa:

Först ut är Finnish your coursework - avsluta en påbörjad bok, den boken vet jag inte vilken jag kommer att läsa ännu, det beror på vilken bok jag har kvar att läsa från tidigare, 
Sen ut är Help Hagrid to decorate the tree- en bok med gyllene detaljer - Sömnernas sömn av Elin Säfström. 
Visit 3 Broomstick for muller pixie wine - En bok som tar en dag/kväll att läsa ut - Lumberjeans vol 1. 
Exchange presents at your common room - en bok med en vänskap i - Autoboygraphy av Christina Lauren.
Fly around snowy Hogwarts grounds - en bok med byggnad på omslaget - Livet enligt Fikry av Gabriell Zevin.
Avslutas med Attend the Christmas feast - sen en Harry Potter film - jag kommer att se Harry Potter och hemligheternas kammare. 

I denna readathon fick jag inte läst alla böckerna men nästan, jag är halvvägs i en av böckerna och filmen hann jag aldrig se innan den avslutades igår.
Boken som inte var bestämd sen innan utan bara skulle avslutas var Vårt hem är vårt slott av Shirley Jackson och boken jag inte hann avsluta var Autoboygraphy av Christina Lauren.

Och tillslut så var det Nellys Läs-it-snow, där jag räknade med att läsa:

Läs en bok med rött omslag.-  Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin
Läs en bok som utspelar sig under vintern. - Tårar i havet av Ruta Sepety
Läs en feel good. Snöstorm och kanelhjärtan
Läs valfri fantasy. - Sömnernas stad av Elin Säfström
Avsluta en serie. - Ur askan av Leigh Bardugo

Här misslyckades jag rejält om man ska se till de böckerna jag räknade med att läsa, men det var ju bara riktlinjer, utan det som var det viktigaste här var hur många sidor som blev lästa mellan 21e och 27e december.

Jag läste
21/12 43 sidor ur Snöstorm och kanelhjärtan
22/12 48 sidor ur Snöstorm och kanelhjärtan
23/12 37 sidor ur Snöstorm och kanelhjärtan + 247 sidor ur Sömnernas sömn
25/12 44 sidor ur Snöstorm och kanelhjärtan + 64 sidor ur Sömnernas sömn
26/12 184 sidor ur Livet enligt Fikry
27/12 73 sidor ur Livet enligt Fikry + 23 sidor ur Autoboygraphy

Sammanlagt läst 762 sidor och 3 böcker blev utlästa.

1 kommentar:

  1. Så roligt med läsutmaningar. Jag vill också läsa Matt Haig. Kanske kan bli min utmaning till nästa år.

    SvaraRadera