fredag 14 december 2018

Paradisträdet av Elly Griffiths

Det är tre dagar före jul och en kylig vind blåser över Norfolk. Arkeologen Ruth Galloway brukar inte fira jul, men nu när hennes dotter Kate hunnit bli ett år vill hon att julen ska bli speciell. Hon måste skaffa en gran, handla mat och städa huset, köpa presenter - även till hennes nya pojkvän som hon inte ens är säker på om han är hennes pojkvän eller inte - och inte glömma att ta ut kalkonen ur frysen. Men tiden rusar iväg och ibland blir inget som man tänkt sig...
Beskrivning av boken hämtad från Storytel.

Jag kände för att lyssna på någon liten novell med jultema och kollade in Storytels utbud, och när jag hittade en av Elly Griffiths var jag ju tvungen att lyssna på den, just Ruth Galloway serien är en stor favorit hos mig.
Det var lite mysigt att höra om Ruths förberedelser för att hon och lilla Kate ska kunna få fira jul, även om både Kate och katten Flint kollar in granen lite för närgånget.
Sen finns det ett litet mysterium med, men det är en sån liten sidohändelse så egentligen hade det inte ens behövt vara med i novellen för min julmysightetskänsla fick jag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar