måndag 31 december 2018

Harry Potter and the goblet of fire av J K Rowling

When the Quidditch World Cup is disrupted by Voldemort's rampaging supporters alongside the resurrection of the terrifying Dark Mark, it is obvious to Harry Potter that, far from weakening, Voldemort is getting stronger. Back at Hogwarts for his fourth year, Harry is astonished to be chosen by the Goblet of Fire to represent the school in the Triwizard Tournament. The competition is dangerous, the tasks terrifying, and true courage is no guarantee of survival - especially when the darkest forces are on the rise. 
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bookdepository.

Jag har bara läst Harry Potter på svenska och när jag kände för en omläsning, så ville jag göra det i den illustrerade upplagan, men tyvärr hade inte den fjärde boken och följande delar ännu inte hunnits giva ut, så jag lånade denna upplaga från biblioteket och de har också nya fina framsidor. 

Efter nu ha skrivit om olika upplagor är det väl dags att skriva lite om handlingen, när jag läste denna del för första gången så har jag känt att det har varit denna del jag tyckt bäst om, nu har jag ju inte läst alla delar ännu på engelska men visst är det i alla fall så att jag tycker bäst om denna av de fyra delar jag har läst. Mysteriet tätnar och Harry får visa på både mod, kunskap och (kommer inte på ett bra ord, men när han sätter andra före sig själv under utmaningarna och hjälper de andra).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar