onsdag 12 december 2018

Filmrecension IT (Det)

In the summer of 1989, a group of bullied kids band together to destroy a shape-shifting monster, which disguises itself as a clown and preys on the children of Derry, their small Maine town.
Filmpostern och beskrivning av filmen hämtad från imdb.com.

Fick äntligen till det att se IT nu när jag under förra årskiftet fick till att läsa boken, den var lite lång så jag hade lite svårt att orka igenom den.

Filmen var bra,  en del saker saknar jag och att en del saker var ändrade, men det gör inte att det blir sämre bara annorlunda. 
Visst fanns det ett par scener som säkert skulle skrämt mig mera om jag inte hade läst boken innan. 
Så min största tanke om filmen är det mysiga se hur barnen blir vänner och ställer upp för varandra.
Och visst ska se del två när den kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar