tisdag 19 december 2017

Veckans topplista - önskelista


I Johannas veckans topplista denna vecka är det vad vi önskar oss för julklappsböcker som ska listas. Det är ju snart jul så detta tema är ju uppe lite då och då och redan i tematrion för två veckor svarade jag vad jag hade på önskelistan plus i gårdagens julenkät. Så de svaren kommer jag att sätta som nummer ett på denna lista. Sen är det ju så att jag inte förväntar mig några böcker i julklappshögen till mig i år, och är inte den som handlar böcker själv heller utan lånar helst från biblioteket men det finns ju några som ännu inte är översatta till svenska som jag skulle kunna tänka mig att anskaffa för eventuella presentkort eller pengar som jag har fått på jul.


  1. Tematrion.
  2. Futhermoore av Tahereh Mafi
  3. Dresscode for small towns av Courtney Stevens
  4. The Dollmaker of Krakow av R, M, Romero
  5. Strange the Dreamer av Lani Taylor 

6 kommentarer:

  1. The Dollmaker of Krakow blev jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en fin jul med många bra böcker, lånade eller köpta. :)

    SvaraRadera
  3. Inget som rör Harry Potter kan ju vara fel :)

    SvaraRadera
  4. Här var det bara okända författare!

    SvaraRadera
  5. "Dresscode for small towns" var i alla fall en himla kul titel!

    SvaraRadera
  6. 2-5 var i alla fall okända titlar ;-)

    SvaraRadera