söndag 27 december 2020

The Afterlife of Holly Chase av Cynthia Hand

 

Before I Fall meets bah, humbug in this contemporary YA reimagining of A Christmas Carol from New York Times bestselling author Cynthia Hand.On Christmas Eve five years ago, seventeen-year-old Holly Chase was visited by three Ghosts who showed her how selfish and spoiled shed become. They tried to convince her to mend her ways. She didnt. And then she died.Now shes stuck working for the top-secret company Project Scroogeas their latest Ghost of Christmas Past. So far, Hollys afterlife has been miserable. But this years Scrooge is different. This years Scrooge might change everythingThe Afterlife of Holly Chase is a witty, poignant, and insightful novel about life, love, and seizing second (or third) chances.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Efter att jag hörde talas om denna bok att det var en återberättelse i morden ung vuxna (YA - barn 15 år och uppåt) tappning så kände jag att den lät som en bok att läsa i december då vi firar jul.

Nu när jag lyssnade på den så var det kanske inte så mycket julkänsla jag fick av den, utan en mer YA bok, men ändå inte för den innehåller mera eftertänksamhet och inkännande mot andra än vad de brukar innehålla, så känslan av boken blir något fint även om den inte når upp till några överraskande moment men slutet är ändå inte det jag förväntar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar