lördag 12 december 2020

Horrorstör av Grady Hendrix

 

It's a classic old-fashioned haunted house story - set in a big box Swedish furniture superstore. Designed like a retail catalogue, Horrorstor offers a creepy read with mass appeal-perfect for Halloween tables! Something strange is happening at the Orsk furniture superstore in Cleveland, Ohio. Every morning, employees arrive to find broken Kjerring wardrobes, shattered Bracken glassware, and vandalized Liripip sofabeds-clearly, someone or something is up to no good. To unravel the mystery, five young employees volunteer for a long dusk-til-dawn shift-and they encounter horrors that defy imagination. Along the way, author Grady Hendrix infuses sly social commentary on the nature of work in the new 21st century economy. A traditional haunted house story in a contemporary setting (and full of contemporary fears), Horrorstor comes conveniently packaged in the form of a retail catalogue, complete with illustrations of ready-to-assemble furniture and other, more sinister accessories.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Detta var en bok jag har tänkt läsa sen jag första gången hört talas om den, speciellt utifrån hur boken är utformad. Det är som en IKEA katalog och den utspelar sig i ett varuhus liknande ett IKEA.

Bokens fysiska utseende gav mig det jag ville att den skulle göra, men berättelsen kändes inte lika gripande för den skrämmer mig inte eller ger mig några speciella känslor för några av karaktärerna. Fast det är ändå en berättelse som hänger ihop och jag förstår vad Hendrix vill med berättelsen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar