söndag 13 december 2020

The Joy of Christmas tag

Tänkte fira Lucia på ett lite ovanligare sätt i år, genom att svara på en julig booktag, som jag har sett på booktube hos ett par olika booktubers nu i december, det verkar som originalet är från 2015, booktubern som gjort den hennes video finns sist i inlägget.

1) Anticipation: The Christmas excitement is real, what book release(s) are you most anticipating?
Första frågan gäller om det finns någon bok som snart kommer ut som jag ser framemot att läsa. Det finns det säkert men jag är dålig på att hålla koll på dessa så jag kan inte svara på frågan.

2) Christmas Songs & Carols: What book or author can you not help but sing it's praises?
Det finns det en del att välja på, men just De sju systrarna-serien av Lucinda Riley är en favorit där nästan varje del har fått fem av fem möjliga i betyg av mig. 3) Gingerbread Houses: What book or series has wonderful world building?
Åh jag tänkte på två stycken med en gång när jag såg frågan så det får nog bli att jag svara bägge två.
The fifth season (Den femte säsongen) av N K Jemisin
Mistborn (Sista riket) av Brandon Sanderson 4) A Christmas Carol: Favorite classic or one that you want to read?
Har inte läst några förutom Dickens En julsaga och den är jag väl inte jätteförtjust i som bok men som historia gillar jag den, speciellt efter att ha sett flera filmatiseringar av den. 5) Christmas Sweets: What book would you love to receive for Christmas?
Förutom att vi inte brukar ge och köpa så mycket julklappar skulle i alla fall min man skratta åt mig om jag bad om en bok i julklapp han tycker jag har alltför många redan.
Men en bok jag önskar mig är Mexican gothic av Silvia Moreno-Garcia. 6) Candles in the Window: What book gives you that warm fuzzy feeling?
Hmm, svårt att komma på en bok här då jag egentligen inte läser så mycket feel-good för det skulle ju kunna vara ur den genren man skulle kunna hitta en sådan bok eller en barnbok som tex Pettson och Findus får julbesök.
7) Christmas Trees & Decorations: What are some of your favorite book covers?
Ett urval, verkar ha ett tema, men sen är de flesta inte så färgglada, men valde ett som är rena julfärgerna på.

8) Christmas Joy: What are some of your favorite things about Christmas And/Or some of your favorite Christmas memories
Har inte så specifika favoriter med julen längre, den var ju mera sagolik när jag var barn, nu tycker jag det är mest jobbigt med att julpynta och vara tillsammans med familjen. När barnen var mindre var jag nog mer nyfiken än dem nästan på vad de hade fått i julklapp, för min egen del var jag bara nöjd att se deras glädje än att få egna julklappar.
Ha låter som rena anti-jul-tanten just nu.

Vad sägs med att avsluta genom att tagga några att göra denna tag:
Evelina (men hon har ju ett blogguppehåll men man kan ju alltid hoppas att hon kan göra den ändå.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar