söndag 6 december 2020

Mockingjay (The hunger games #3) av Suzanne Collins

The final book in the ground-breaking HUNGER GAMES trilogy. Katniss Everdeen has survived the Hunger Games twice. The Capitol is angry and wants revenge. Who do they think should pay for the unrest? Katniss. And President Snow has made it clear that no one else is safe either. Not Katniss's family, not her friends, not the people of District 12.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibirs.

Min favorittrilogi är detta och nu har jag läst den första gången på engelska efter två gånger på svenska, och jag gillar den lika mycket denna gången.

Detta är en dystopiskberättelse som Collins skrivit som håller från början till slut, med flera hemska saker som händer som man inte skulle vilja händer eller förstår varför dem händer Katniss och hennes vänner.

Detta kommer säkert inte vara sista gången jag läser denna trilogi även om det nu säkert dröjer ett bra tag till nästa gång, då jag nu har läst den tre gånger.

Vad som verkligen fascinerade mig var dock att jag inte mindes allt, utan blev förvånad över flera saker när jag läste.
Sen också att jag hade sett filmatiseringen för så där kanske 1½ år sen, att jag hade den som spelades upp i huvudet medans jag läste, det var en rätt intressant händelse då jag oftast har svårt att se framför mig hur det ser ut när jag läser en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar