onsdag 30 december 2020

Läste jag de böcker som jag planerade för 2020


Inför 2020 års början hade jag lite tankar av vad jag ville läsa, och tänkte nu se efter vilka böcker jag läste. Jag tänkte att utifrån dessa planer läsa så här under 2020
att varje månad försöka läsa en klassiker, ett rec ex, en hett i hyllan bok , en ljudbok och en bok ur en påbörjad bok-serie jag läser.

Dessa planer blev inte riktigt som jag hade tänkt, men jag läste en hel del ändå, så här blev antalet : 20 klassiker, 8 recensions exemplar, 10 hett i hyllan böcker, 52 ljudböcker och 24 böcker lästa ur påbörjade serier innan 2020. Jag är mycket nöjd just med ljudboksläsningen och böcker ur serier (även om jag hade kunnat läsa ännu mer böcker ur serier).

Jag var även med på Kaosutmaningen 2020, och jag kommer att kunna pricka av alla punkterna då jag har läst klart de två böcker jag håller på att läsa just nu.

Till slut hade jag ett inlägg som innehöll listor på böcker jag ville läsa 2020, utav dessa blev inte alla lästa, och just med klassikerna och ljudböckerna valde jag helt andra böcker att läsa.

Jag länkar till minna recensioner, så de som inte har en länk är de böcker jag inte har läst.
Först ut är 20 ljudböcker, 

  1. Nyårsfesten av Lucy Foley
  2. Nu ser du mig av Sharon Bolton
  3. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
  4. Once upon a river av Diane Setterfield
  5. Ten thousand skies above you av Claudia Grey
  6. Nyxia av Scott Reintigen
  7. The afterlife of Holly Chase av Cynthia Hand
  8. City of ghost av Victoria Schwab 
  9. Red sister av Mark Lawrence
  10. Kretsen av Maggie Stiefvater
  11. Den blomstertid nu kommer av Marie-Chantal Long
  12. Tio över ett  av Ann-Helene Laestadius (fast läst som fysisk bok)
  13. Sjörök av Camilla Sten och Viveca Sten
  14. My Lady Jane av Cynthia Hand, Brodi Ashton och Jodi Meadows
  15. The Princess Diarist av Carrie Fisher
  16. The Mermaid and mrs Hancock av Imogen Hermes Gowar
  17. Gryningsstjärna av Charlotte Cederlund
  18. Reservoir 13 av John McGregor
  19. En av oss ljugerav Karen McManus
  20. Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
En annan lista har jag ju redan skrivit i om en tidigare Min bokresa och det var 12 böcker från mina Hett i hyllan - böcker för Mias Read old books utmaning:

  1. Vem var Alice? av T R Richmond
  2. Little Nothing av Marisa Silver
  3. Det lilla bageriet på Strandgatan av Jenny Colgan
  4. Midnattssolens timme av Cecilia Ekbäck
  5. Ensamvarg av Sara Dalengren
  6. Jane Unlimited av Kristin Cashore
  7. Det perfekta skottet av Olavi Blomfjord
  8. Magnus Chase 1 Krigarens svärd av Rich Riordan
  9. The Dollmaker of Krakow av R M Romero
  10. Jag ger dig solen av Jandy Nelson
  11. The girl who drank the moon av Kelly Barnhill
  12. Land of stories 1 - The wishing spell av Chris Colfer
Sist ut blir det några klassiker jag skulle kunna tänka mig att läsa i år;
  1. Månstenen av Wilkie Collins
  2. Triffiderna av John Wyndham
  3. Dorian Grays porträtt av Oscar Wilde
  4. Värdshuset Jamaica av Daphne Du Maurier
  5. Räddaren i nöden av Salinger
  6. Den gudomliga komedin av Dante
  7. Djungelboken av Kipling
  8. Buddenbroks av Thomas Mann
  9. Peter Pan
  10. The Hobbit + The Lord of the rings trilogin av Tolkien (del 1, del 2 och del 3)
  11. Les Mirables
  12. Moby Dick
  13. Illiaden
  14. Odyssén
  15. Rebecca av Daphne Du Maurier
  16. Kusin Rachel av Daphne Du Maurier
  17. Något av Shakespear

1 kommentar:

  1. Läsningen blir inte alltid som man planerat. Hade själv några utmaningar för 2020. Några klarade jag galant andra inte.

    SvaraRadera