onsdag 17 oktober 2018

Autumn readathon TBR


Redan förra året var jag med på denna readathon och jag känner att jag vill vara med i den även i år, den pågår mellan 20e-26e oktober. 
Där man kan välja böcker utifrån 4 punkter plus 2 bonuspunkter.
  1. Läs en gotisk / spöklik bok
  2. Läs en "non-fiction som känns höstlik. ( handla om natur, resa till något kallt ställe)
  3. Läs en bok som utspelar sig på ett kallt ställe.
  4. Läs en historisk roman.
  5. Läs en novellsamling
  6. Läs en bok skriven till en vuxen publik som handlar om en ung flickas uppväxt.
Dessa böcker har jag tänkt att läsa:
1 Grafisk roman/seriealbum - Deady Class, vol 1 Reagan Youth av Rick Remender, Wes Cragig, Lee Loughridge & David Lapham

2 Mitt 70-tal, ett recex jag tänkte att det passar in för jag tyckte att nostalgi är en höstkänsla.

3 Names of the sea av Sarah Moss, en skildring av en familj som flyttar till Island

4 Skuggsystern av Lucina Riley

5 Stars Above av Marissa Meyer

6 The Unseen World av Liz Moore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar