tisdag 2 oktober 2018

Tematrio - Orange

 I veckans tematrio är det orange som gäller, Lyran skriver så här:

Löven skiftar i alla möjliga färger och höstmånaden oktober är här. Veckans färgtema är ORANGE, var gärna fantasifulla och långsökta.

Jag går tillbaka till att bara se på omslagsfärgen, man skulle kunna göra på titlar men jag har inte läst några av dem, och det är ju inte färgen de titlarna syftar på när de översätts till svenska  (Orange is the new black, Clockwork Orange, Orange are not the only fruiit).
De tre böckerna jag har valt är i alla fall tre böcker jag har valt och tyckt rätt bra om.


min recension
min recension


min recension

5 kommentarer:

  1. En väldigt orange trio. Stanna hos mig har jag nyligen köpt men ännu inte hunnit läsa.

    SvaraRadera
  2. Ensam på Mars måste jag ju läsa! :)

    SvaraRadera
  3. Ensam på Mars är en riktigt bra bok.

    SvaraRadera
  4. Jag slutar genast känna mig ensam i lunchrummet. Fin trio!

    SvaraRadera