onsdag 3 oktober 2018

The Mad ship av Robin Hobb

The second volume in this superb trilogy from the author of The Farseer trilogy continues the dramatic tale of piracy, serpents, love and magic. The Vestrit family's liveship, Vivacia, has been taken by the pirate king, Kennit. Held captive on board, Wintrow Vestrit finds himself competing with Kennit for Vivacia's love as the ship slowly acquires her own bloodlust. Leagues away, Althea Vestrit has found a new home aboard the liveship Ophelia, but she lives only to reclaim the Vivacia and with her friend, Brashen, she plans a dangerous rescue. Meanwhile in Bingtown, the fading fortunes of the Vestrit family lead Malta deeper into the magical secrets of the Rain Wild Traders. And just outside Bingtown, Amber dreams of relaunching Paragon, the mad liveship ...
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Andra delen i trilogin men femte boken i den större serien som Robin Hobb skriver. Jag har för många år sen läst de tre första men även har jag varit och nosat på nästa trilogi i serien, som är böckerna sju till nio, men minnet är lite kort vet inte vilka jag har läst eller inte,och minns inte mer än stora delar av handlingen, så jag funderar på att försöka läsa från början efter jag även har läst sista delen i denna trilogi.

Det dumma med dem att de är så långa, denna var på 900+ sidor, men jag har lyssnat på den, om man hade lyssnat i normal takt hade det tagit ca 34 timmar att lyssna på den, jag körde med lite snabbare takt ibland både 1,25 och 1,5, så jag vet egentligen inte hur många timmar jag har lagt på att lyssna på den. Den gick lite trögt vissa stunder, har lyssnat av och till sen i maj.
Inte har det berott på att boken har varit tråkig bara att det har tagit tid.
Nu vill jag ju gärna läsa nästa del, men när man vet att de är så långa så tar det emot lite. Men jag vill veta hur det går med drakarna, lindormarna och de levande skeppen. Förutom hur det går för Wintrow och Alteha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar