onsdag 24 oktober 2018

Kuturkollo - kulturella väderfenomen

I veckans kulturkollos utmaning skriver de så här:

Vi fokuserar på vädret i veckan här på Kulturkollo, vilket självklart märks även i vår veckoutmaning. Jag vill att du berättar om en bok en film och en låt som handlar om väder på något sätt.

En låt jag har lyssnat massor på i år är Imagine Dragons Thunder


Jag måste bara fuska lite det måste få bli en låt till som alltid gör mig glad när jag hör den. Sun is shinining - Axwell/Ingrosso ( det blåser lite grann i videon också).




Boken 1222 över havet av Anne Holt, är det vinter istället, snöstorm som gör att de snöas inne på ett Högfjällshotel, och så klart sker ett mord. Tror mig även minnas att det finns en liknande bok som är skriven av en svenska författare.



Haha, det var inte lätt att komma på en film, jag fick ingen speciell i huvudet förutom en tornadofilm jag inte ens kom ihåg namnet på, men efter det gick min tanke till denna komiska film med alla dess uppföljare (finns 6 stycken)  Sharknado. Tornadofilm blandat med Hajen.


3 kommentarer:

  1. Sharknado, undrar lite hur det lät när de kom på den idén ... Tack för tips om bok, har glömt bort Anne Holt, men hon är bra! Nu ska jag nynna vidare på dina låtar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man undra, det måste vara lite kul att skriva manus till de filmerna.

      Radera