lördag 13 oktober 2018

Pågående läsning #130 plus vad jag sett och hört på

Läsningen denna vecka gällande Magical Readathon har gått bra, dock har jag inte lyckats läsa ut böcker som har legat i pågående läsningshögen länge.

3 böcker utlästa denna vecka pärm till pärm tycker jag känns bra, nu hoppas jag att nästa vecka kan bli lite läst i de där böckerna som bara har blivit liggande, och förhoppningsvis även kunna avsluta någon av dem.

Det är ingen annan readathon som pågår under vardagarna nästa vecka förutom Victober då, så jag hoppas på att läsa dessa böcker som är påbörjade, och någon av de biblioteksböcker jag har hemma som ska tillbaka lämnas i slutet av veckan pga de är reserverade exempelvis Olycksbarnet av von Sivers.

Läsplanerna kan nog fungera bättre om jag lyckas hålla mig från att se för mycket på TV-serier under veckan. För denna vecka har det blivit en del TV-serie tittande så som avsnitt av Gråzon, Grimm, American Vandal och The Confession Tapes. Sen började ju Riverdales säsong 3 i veckan som var och den kommer jag definitivt att fortsätta titta på. Och igår såg jag på Idol och blev så irriterad av att Vanja var tvungen att åka hem ( fast jag skulle väl vara van med att de första veckorna röstas många tjejer hem och många killar som blir kvar). Just Vanja var en skön virvelvind som var med i år, och hon gjorde ju ett av de bästa uppträdandena. Nu har jag stora förhoppningar på att de tre tjejer som är kvar kommer att få stanna kvar i tävlingen en bra stund. Skulle nästan kunna tippa att någon av de tre kommer att vara med långt upp i tävlingen.

Jag har även sett en hel del på Booktubers i veckan, lyssnat på i veckan är en hel del drös olika poddar som Serial säsong 3, Crime writers on..., Uncover: Escape NXIVM, Dirty John, Potterless och In the Dark säsong 2.

1 kommentar:

  1. Att läsa ut tre böcker var inte dåligt! Det är inte alltid lätt att prioritera läsningen.

    SvaraRadera