måndag 8 oktober 2018

The Cookie Books tag


Victoria med bloggen Vargnatts bokhylla taggade mig i den här, och precis som hon tycker jag om kakor och tyckte det skulle vara en kul tag att göra.

The Rules
  • Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
  • Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
  • Have fun!
  • Tag 1-3 people.

THE COOKIE BOOKS

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed

Det var en svår fråga, jag har sen jag var ung till nu läst flera klassiker, och tänka ut vilken som var bäst var svårt. Men jag gillade Tess D´Uberville av Thomas Hardy när jag läste den förra året. Den överraskade mig verkligen med sin handling.


Om man är intresserad av att läsa vilka fler klassiker som jag har gillat kan ni läsa här.

I have read many classics and I have a difficult to decide with is the best. But I get suprised what happen in Tess D Úberville  - Thomas Hardy when I was reading it.

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read


Denna fråga var svår den med, jo nu vet jag, Kretsen av Maggie Stiefwater, hela den serien och fandomen har jag hört mycket om. På engelska kallas väl serien The Raven Circle om jag inte är helt fel ute.


I have not read The Raven Circle by Maggie Stiefwater, and I have heard so many talk about it, so I want to read them.

Shortbread: An author you can’t get enough of


Vad svårt detta var, har ingen författare som med en gång ploppar upp i hjärnan vid denna fråga. men en deckarförfattare som jag vill fortsätta läsa böckerna ur den serien hon skriver är Elly Griffiths serie om arkeologen Ruth Galloway.


I really not have a author that I can´t get enough of, but one that I seen forward to the next book in the series are Elly Griffiths books about the arkeolog Ruth Galloway.

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster


Jag brukar inte gråta till böcker men en bok jag läste nyligen fick mig till det. Och övriga stunder emellan bara älska att läsa om karaktärerna och handlingen och ha en sådan där varm känsla medans jag läste.
Inte för nära av Colleen Oakley.

Collen Oakleys book Close Enough to Touch, gave me a warm feeling when I was reading it. And I was even crying serveral times when I read it, and I´m not usal cry when I read a book.


Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover

Den döende jorden av Jack Vance, hade drakar på omslaget och det gav mig lite hopp om den skulle handla en del om drakar och därmed vara en bra/intressant bok, men det var den inte, kommer inte ens ihåg om det var några drakar med i handlingen och jag läste boken förra månaden.


Jack Vance book the Dying Earth was a book that I don´t like at all, it sound as a book that I shall have enjoyed but I didt. It have dragons at the cover but I don´t even remember if dragons was in the story at all.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected


När jag började läsa Mitt hjärtas oro av Malou von Sivers räknade jag inte alls med att jag skulle gilla hennes bok så mycket som jag gjorde.

Mitt hjärtas oro by Malou von Sivers ( a book by a swedish author), was it a book that I not have high expectaion on, but it was a book that I liked.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving


Som kristen får jag väl säga Bibeln på detta.


As a christian I say the Bible.

Cookie dough: A book that you are waiting for to be released


Här får jag säga Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid, som jag har hört mycket gott om på booktube.


The Seven Husbands of Evelyn Hugo by Taylor Jenkins Reid are coming out in Sweden soon, so I look foward to read it, because I have heard many talk about it.


Jag utmanar  ( I tag) Evelina, Mest Lenas godsaker och Justine; I should read that till att göra den här tagen.

1 kommentar:

  1. Åh kommer Evelyn Hugos sju äkta män på svenska? Den vill jag också läsa!

    SvaraRadera