fredag 19 oktober 2018

Helgfrågan vecka 42/2018

 I helgfrågan denna gång undrar Mia:

Har du några tips på hur man kan spara tid till läsning?
Nja, har ingen aning egentligen. Jag är långtidssjukskrivning så jag har rätt lätt att planera min dag, så jag brukar de flesta dagarna se till att läsa runt 2-4 timmar. Men ibland kommer andra planer emellan och jag får låta bli att läsa eller läsa mindre. Ibland kommer jag in i ett läsflyt och kan läsa ännu mer en dag.
Så egentligen inget svar utan bara hur jag har det eller gör.

Bonusfråga: Vad ska du hitta på i helgen?
Och jag återknyter till huvudfrågan, jag ska läsa, för imorgon, lördag, börjar Autumn redadathon. Och jag har tex Skuggsystern av Lucinda Riley att läsa för den, och den är reserverad på biblioteket och ska lämnas tillbaka den 25e så jag bör läsa ut den snarast.
Annars ska jag väl tillbringa tid med min familj.

9 kommentarer:

  1. Måste ta och läsa Lucinda Rileys böcker, de verkar så bra!

    SvaraRadera
  2. Härligt Då får du lästid i helgen :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också få lite lästid i helgen!

    SvaraRadera
  4. Tid och ork för läsning är alltid bra!

    SvaraRadera
  5. Jaha, readathon börjar idag. Den brukar jag inte vara med i men följa för att se vad som läses. Lycka till med läsningen.

    SvaraRadera
  6. Lite jobbigt när man har den där tidspressen på sig för låneböcker med kort lånetid tycker jag.

    SvaraRadera
  7. kort lånetid stressar mig. vill inte läsa under press

    SvaraRadera
  8. Läsning är oerhört bra om man är sjukskriven,

    SvaraRadera