fredag 26 oktober 2018

Helgfrågan vecka 43/2018


Tänkte det var dags för Mias bokhörnas helgfråga, denna gång undrar hon...

....Vilken bok vi skulle ville läsa av de skönlitterära böckerna som är nominerade till Augsutpriset...

...Jag får svara på den frågan efter jag har kollat upp böckerna för jag har inte alls intresserat mig för Augustpriset och de nomineringarna...

...Egentligen fastnade jag inte för någon av de böckerna när jag läste om dem, men den som jag skulle välja att läsa är En Shtetl i Stockholm - Kenneth Hermele.

Bonusfrågan är om vi äter vegetariskt och om vi har något favoritrecept.

Vi har det senaste i vår familj, inte bara funderat utan även till att gå över till att ibland laga vegetariskt, så här kommer ett recept, vi har gjort och gillat från 13 åringen och uppåt.

9 kommentarer:

  1. våra barn lagar mycket vegetariskt, jättegott!

    SvaraRadera
  2. Jag kände knappt igen någon bok som var nominerad. Är inte heller så bra på att äta vegetariskt, men brukar bli någon soppa eller paj ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var många som jag inte heller kände till, blev mer intresserad av de som var nominerade till barn/ungdom.

      Radera
  3. Vegetarisk lasagne brukar vara jättegott. Äter mycket vegetariskt, vegetarian.

    SvaraRadera
  4. Jag hade inte speciellt bra koll på vilka de nominerade böckerna var!

    SvaraRadera
  5. Jag kände inte direkt till nomineringarna, Hermeles bok låter faktiskt intressant!

    SvaraRadera
  6. Sami Saids och Jägerfelds bok är jag mest nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Jag läser sällan de böcker som fått Augustpriset.

    SvaraRadera